Tıp Fakültesi
Kalite
Hakkımızda
Yüksek İhtisas Üniversitesi Tıp Fakültesi Kalite Koordinatörlüğü; eğitim-öğretim faaliyetlerinin fakülte bünyesinde en iyi kalite standartlarında ve uyum içerisinde yürütülmesini sağlamak üzere faaliyet göstermektedir.
İletişim: tipfakultesi@yiu.edu.tr
Hakkımızda
Yüksek İhtisas Üniversitesi Tıp Fakültesi Kalite Koordinatörlüğü; eğitim-öğretim faaliyetlerinin fakülte bünyesinde en iyi kalite standartlarında ve uyum içerisinde yürütülmesini sağlamak üzere faaliyet göstermektedir.
İletişim: tipfakultesi@yiu.edu.tr
Tıp Fakültesi Kalite Birimi Üyelerimiz
Kalite Komisyonu: Prof. Dr. Özgül KISA
Eğitim-Öğretim Alt Komisyonu: Doç. Dr. Gökhan ÇAKMAK
Araştırma Geliştirme ve Toplumsal Katkı Kalite Alt Komisyonu: Doç. Dr. Gökhan ÇAKMAK
Misyonumuz ve Vizyonumuz
Misyonumuz
Yüksek İhtisas Üniversitesi Tıp Fakültesi olarak amacımız bilim dünyasının benimsediği ilkeler doğrultusunda, ülkemizin sağlık politikasının oluşmasına katkıda bulunan, öğrencilerine en son teknoloji ile yaratıcılıklarını kullanacakları öğrenme ve araştırma ortamlarının oluşturarak mezuniyet öncesi ve sonrası tıp eğitimi vermektir.
Vizyonumuz
Tıp Fakültemiz ulusal ve uluslararası düzeyde bir eğitim programıyla evrensel standartları sağlamış, ülkemizin en iyi tıp fakülteleri arasında yer almaktır. Tıp Fakültemiz hastası ile iyi iletişim kuran, koruyucu hekimliği ve toplum sağlığını ön plana koyan, etik değerlerin yolundan ayrılmayan hekimler yetiştirmeyi hedeflemektedir.
Stratejik Hedeflerimiz ve Anahtar Performans Göstergeleri
Stratejik Hedef |
Performans Göstergesi |
Hedefe Etkisi |
Öğrenci Niteliğinin Arttırılması
|
Burs imkânlarının arttırılması |
35% |
Tanıtım bütçesi ve etkinliğinin arttırılması |
35% |
|
Araştırma süreçlerine öğrenci katılımının arttırılması |
30% |
|
Öğretim Elemanlarının Niteliğinin Arttırılması |
Eğitici eğitimi alan öğretim elemanı sayısının arttırılması |
35% |
Hizmet içi eğitim sayısının arttırılması |
35% |
|
Hizmet içi eğitimlerin niteliğinin arttırılması |
30% |
|
Ders İçeriklerinin Niteliğinin Arttırılması |
Disiplinlerarası seçmeli ders sayısının arttırılması |
40% |
Ders içeriklerine yönelik paydaş görüşlerinin olumluluk düzeyi |
30% |
|
Ders içeriklerine yönelik mezun geri bildirimlerinin olumluluk düzeyi |
30% |
|
Bilimsel Yayın Miktarının ve Niteliğinin Arttırılması |
SCI, SCI-Exp, SSCI, AHCI indekslerine giren yayın sayısı |
40% |
Tez projelerinden üretilen ulusal ve uluslararası yayın sayısı |
25% |
|
Öğretim üyelerinin yayınlarına aldıkları atıf sayısı |
35% |
|
Bilgi İşlem ve Kütüphane İmkânlarının Niteliğinin Arttırılması |
İnternet bağlantı hızı durumu |
30% |
Kütüphanedeki kitap sayısı |
40% |
|
Kütüphanedeki dijital materyal sayısı |
30% |
|
Mezunlarla İletişim |
Üniversite tarafından düzenlenen mezun etkinliği sayısı |
15% |
Mezun sistemine kayıtlı mezun sayısı |
35% |
|
Mezunlardan alınan geribildirim sayısı |
20% |
|
Mezun memnuniyet anket sonuçlarının düzeyi |
30% |
|
Uluslararasılaşma |
Üniversitemizdeki yabancı öğrenci sayısının arttırılması |
25% |
Öğretim elemanı hareketliliğinin arttırılması |
25% |
|
Üniversitemiz öğrencilerinin değişim programlarına katılım düzeyinin arttırılması |
25% |
|
Uluslar arası işbirliği sayısının arttırılması |
25% |
|
Birleşmiş Milletler Kalkınma Amaçlarına Yönelik Hedefler |
Toplumsal cinsiyet eşitliğine yönelik ders alan öğrenci sayısı |
20% |
Çocuk ölümlerine yönelik gerçekleştirilen farkındalık çalışmalarının sayısı |
20% |
|
Anne sağlığına yönelik gerçekleştirilen farkındalık çalışmalarının sayısı |
20% |
|
HIV/AIDS, sıtma ve diğer hastalıklarla mücadeleye yönelik gerçekleştirilen farkındalık çalışmalarının sayısı |
20% |
|
Sürdürülebilirliğe yönelik gerçekleştirilen farkındalık çalışmalarının sayısı |
20% |
*Tablo, Yüksek İhtisas Üniversitesi 2019-2023 Stratejik Planı ve YÖKAK Kurum İç Değerlendirme Raporu Hazırlama Kılavuzu 2.0 dikkate alınarak oluşturulmuştur.
İç ve Dış Paydaş Haritamız
Paydaş |
Paydaşlık Şekli |
Paydaşlık Durumu |
Öncelik Düzeyi |
Öğrenciler |
İç Paydaş |
Hizmet Alan |
Yüksek |
Öğretim Elemanları |
İç Paydaş |
Kurumsal |
Yüksek |
İdari Personel |
İç Paydaş |
Kurumsal |
Yüksek |
Sağlık Bilimleri Fakültesi |
İç Paydaş |
Kurumsal |
Yüksek |
Sağlık Hizmetleri MYO |
İç Paydaş |
Kurumsal |
Yüksek |
Meslek Yüksekokulu |
İç Paydaş |
Kurumsal |
Yüksek |
Afiliye Hastane |
İç Paydaş |
Stratejik Ortak |
Birlikte Çalış, İzle |
Üniversite Daire Başkanlıkları |
İç Paydaş |
Kurumsal |
Yüksek |
Üniversite Hukuk Müşavirliği |
İç Paydaş |
Kurumsal |
Yüksek |
Üniversite Mütevelli Heyeti |
İç Paydaş |
Kurumsal |
Yüksek |
İl Sağlık Müdürlüğü |
Dış Paydaş |
Stratejik Ortak |
Yüksek |
Gazi Üniversitesi |
Dış Paydaş |
Stratejik Ortak |
Birlikte Çalış, İzle |
TİTCK |
Dış Paydaş |
Stratejik Ortak |
İzle |
Mahalli İdareler |
Dış Paydaş |
Stratejik Ortak |
Birlikte Çalış, İzle |
Sağlık Bakanlığı |
Dış Paydaş |
Stratejik Ortak |
Birlikte Çalış, İzle |
Uzaktan Eğitim İş Ortağı |
Dış Paydaş |
Stratejik Ortak |
Birlikte Çalış, İzle |
İçişleri Bakanlığı |
Dış Paydaş |
Stratejik Ortak |
Birlikte Çalış, İzle |
Mezunlar |
Dış Paydaş |
Stratejik Ortak |
Birlikte Çalış, İzle |
Toplum |
Dış Paydaş |
Stratejik Ortak |
Birlikte Çalış, İzle |
Üniversitelerarası Kurul |
Dış Paydaş |
Stratejik Ortak |
Birlikte Çalış, İzle |
TÜBİTAK |
Dış Paydaş |
Stratejik Ortak |
Birlikte Çalış, İzle |
YÖK |
Dış Paydaş |
Stratejik Ortak |
Birlikte Çalış, İzle |
ÖSYM |
Dış Paydaş |
Stratejik Ortak |
Birlikte Çalış, İzle |
Mesleki Kuruluşlar |
Dış Paydaş |
Stratejik Ortak |
Birlikte Çalış, İzle |
Sivil Toplum Örgütleri |
Dış Paydaş |
Stratejik Ortak |
Birlikte Çalış, İzle |
Milli Eğitim Bakanlığı |
Dış Paydaş |
Stratejik Ortak |
Birlikte Çalış, İzle |
Diğer Bakanlıklar |
Dış Paydaş |
Stratejik Ortak |
Birlikte Çalış, İzle |
Diğer Üniversiteler |
Dış Paydaş |
Stratejik Ortak |
Birlikte Çalış, İzle |
Tedarikçiler |
Dış Paydaş |
Stratejik Ortak |
Birlikte Çalış, İzle |
Basın-Yayın Organları |
Dış Paydaş |
Stratejik Ortak |
Birlikte Çalış, İzle |
*Tablo, Yüksek İhtisas Üniversitesi 2019-2023 Stratejik Planı ve YÖKAK Kurum İç Değerlendirme Raporu Hazırlama Kılavuzu 2.0 dikkate alınarak oluşturulmuştur.
Temel Değerlerimiz
- Adil ve eşit yaklaşım
- Etik değerlere bağlılık
- Topluma hizmet
- Öğrenci odaklılık
- Kalite odaklılık
- Sosyal sorumluluk anlayışı
- Bilimsel yaklaşım
- Şeffaflık ve hesap verilebilirlik
- Evrensel değerlere bağlılık
- Demokratik yönetim
Kalite Hedeflerimiz
- Kalite kültürünün bütün Tıp Fakültesi çalışanları tarafından benimsenmesini sağlamak,
- Tıp eğitiminde ülkedeki en saygın okullar arasında olmak,
- Kurumsal misyon ve vizyonumuz doğrultusunda hekimler yetiştirmek,
- Akademik personelimizin yetkinlik düzeyini yükseltmek,
- İdari süreçlerimizi teknolojiyi de kullanarak optimize etmek,
- Toplumsal katkı düzeyimizi en üst seviyeye çıkartmak,
- Çalışanlarımızın kurumsal aidiyet seviyesini yükseltmek,
- Fakültemizi tercih eden öğrencilerimizin merkezi yerleştirme sıralamalarının her geçen yıl yükselmesi,
Eğitim-Öğretim Politikamız
- Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi Ulusal Çekirdek Eğitim Programı'nda yer alan ilkeler temel alınır,
- Eğitim-öğretim faaliyetlerinde evrensel ilkeler çerçevesinde faaliyetler yürütülür,
- Öğrencilerin farklı disiplinlere mensup öğretim elemanlarından da dersler almaları sağlanarak farklı bakış açıları elde etmeleri sağlanır,
- Öğrencilere farklı yetkinlikler kazandırabilecek sanatsal veya sportif derslerin de açılmasına da imkân sağlanır,
- Öğrencilere hayat boyu öğrenme alışkanlığı kazandırılmasına yönelik çalışmalar yürütülür,
- Öğrencilerin meslek hayatlarında etik ilkelere bağlı, ülkelerine ve insanlığa faydalı, araştıran, sorgulayan, evrensel bakış açısına sahip birer profesyonel olmaları için gereken çaba gösterilir,
- Öğrenci toplulukları aracılığı ile öğrencilerin sosyalleşmeleri ve toplumsal olaylara yönelik etkinlikler düzenlemeleri desteklenir,
- Öğrencilere mevcut akademik hayatlarının yanı sıra geleceğe dönük profesyonel hayatları için de nitelikli danışmanlık hizmeti sunulur,
Uzaktan Eğitim Politikamız
- Eğitim-Öğretim faaliyetlerini teknolojik, maddi, fiziki ve beşeri imkanları optimum şekilde kullanarak dijital mecraya taşımak,
- Kanunlara saygılı olmak,
- Ortaya çıkan güncel ihtiyaçlara yönelik olarak sürekli iyileştirme prensiplerini benimsek,
- Özel gereksinimli öğrencilerin ihtiyaçlarını ve taleplerini dikkate almak,
- Öğrenci odaklılık,
- Erişilebilirlik,
- Kişisel Verilerin Korunması ilkelerine bağlılık.
Topluma Hizmet Politikamız
Yüksek İhtisas Üniversitesi Tıp Fakültesi Topluma Hizmet çalışmalarını bütün paydaşlara eşitlik ilkesine dayanarak;
- Teşvik eder,
- Öğrenciler, akademik personel ve üniversite idari teşkilatının koordineli bir çalışması ile yürütür,
- Mümkün olan en geniş kitlelere ulaşmayı hedefleyerek gerçekleştirir,
- Niteliği arttırarak sürdürür,
- İnsan ve hayvan haklarına saygılı bir şekilde hayata geçirir,
- Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları’nı dikkate alarak planlar,
Uluslararasılaşma Politikamız
- Yükseköğretimde Uluslararasılaşma Strateji Belgesi doğrultusunda plan ve düzenlemeleri yapmak,
- Uluslararası akademik projelerde yer almak,
- Yabancı öğrenci sayısını arttırmak ve çeşitliliğini sağlamak,
- Yabancı öğretim elemanı çeşitliliğini sağlamak,
- Akademik ve kültürel konularda uluslararası sürdürülebilir ve etkili ortaklıklar kurmak,
Paydaş Geri Bildirim Mekanizmalarımız
İdari
Görev, Yetki ve Sorumluluklar
Akademik |
İdari
|
Kurul, Komisyon ve Birimler Eleştirel Düşünce ve Sanat Kurulu |
İş Akışları
PUKÖ Döngüleri
Planla, Uygula, Kontrol Et, Önlem Al (PUKÖ olarak da kullanılmaktadır) döngüsü Shewart tarafından 1950 yılında öne sürülen yaklaşımın Deming tarafından geliştirilmiş halidir. Bu sebeple Deming döngüsü olarak da anılmaktadır (Moen ve Norman, 2010). [Kaynak: Baltacı, 2020: 84]
Yüksek İhtisas Üniversitesi Tıp Fakültesi Kalite Güvencesi çalışmaları kapsamında oluşturulan PUKÖ döngüleri, ilgili dosyada paylaşılmıştır.
Stratejik Plan ve Kurum İç Değerlendirme Raporları
İç Kaynaklı Dokümanlar
Dış Kaynaklı Dokümanlar
Yükseköğretim Kalite Güvencesi Yönetmeliği
Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi Ulusal Çekirdek Eğitim Programı (2020)
TEPDAD Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi Ulusal Standartları
ÖSYM Yabancı Dil Sınav Eşdeğerlikleri
ÖSYM Yabancı Dil Sınav Eşdeğerlikleri Tablosu
Sağlık Bakanlığı Laboratuvar Güvenliği El Kitabı
Tıbbi Cihaz Satış Reklam ve Tanıtım Yönetmeliği
ÜAK Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Yönergesi
YÖK 4'lük Sistemdeki Notların 100'lük Sistemdeki Karşılıkları Tablosu
YÖK 5'lik Sistemdeki Notların 100'lük Sistemdeki Karşılıkları Tablosu
YÖK Kurum İç Değerlendirme Raporu Hazırlama Kılavuzu
YÖK Kurum Dış Değerlendirme Kılavuzu
2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
2809 Sayılı Yükseköğretim Kurumları Teşkilatı Kanunu
2914 Sayılı Yükseköğretim Personel Kanunu
Tıbbi Laboratuvarlar Yönetmeliği
Yataklı Tedavi Kurumları Enfeksiyon Kontrol Yönetmeliği
Sağlıkta Kalitenin Geliştirilmesi ve Değerlendirilmesine Dair Yönetmelik
Öğretim Üyeliğine Yükseltilme ve Atanma Yönetmeliği
Üniversitelerde Akademik Teşkilât Yönetmeliği
Yükseköğretim Kurumları Bilimsel Araştırma Projeleri Hakkında Yönetmelik
Faydalı Bağlantılar
YÖKAK Tanım ve Terimler Sözlüğü
Yükseköğretim Akademik Değerlendirme ve Kalite Geliştirme Komisyonu
Tıp Eğitimi Programlarını Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği
European Association for Quality Assurance in Higher Education
European University Association
Council for Higher Educatiın Accreditation
International Standard Classification of Education