Web Asistan Menü
Mustafa Kemal ATATÜRK

Hakkımızda

Yüksek İhtisas Üniversitesi Tıp Fakültesi Kalite Koordinatörlüğü; eğitim-öğretim faaliyetlerinin fakülte bünyesinde en iyi kalite standartlarında ve uyum içerisinde yürütülmesini sağlamak üzere faaliyet göstermektedir.

İletişim:  tipfakultesi@yiu.edu.tr

Yüksek İhtisas Üniversitesi Kalite Koordinatörlüğü

Hakkımızda

Yüksek İhtisas Üniversitesi Tıp Fakültesi Kalite Koordinatörlüğü; eğitim-öğretim faaliyetlerinin fakülte bünyesinde en iyi kalite standartlarında ve uyum içerisinde yürütülmesini sağlamak üzere faaliyet göstermektedir.

İletişim:  tipfakultesi@yiu.edu.tr

Yüksek İhtisas Üniversitesi Kalite Koordinatörlüğü

Tıp Fakültesi Kalite Birimi Üyelerimiz

Kalite Komisyonu: Prof. Dr. Zühal AKTUNA

Eğitim-Öğretim Alt Komisyonu: Doç. Dr. Gökhan ÇAKMAK

Araştırma Geliştirme ve Toplumsal Katkı Kalite Alt Komisyonu: Doç. Dr. Gökhan ÇAKMAK

Misyonumuz ve Vizyonumuz

Misyonumuz

Yüksek İhtisas Üniversitesi Tıp Fakültesi olarak amacımız bilim dünyasının benimsediği ilkeler doğrultusunda, ülkemizin sağlık politikasının oluşmasına katkıda bulunan, öğrencilerine en son teknoloji ile yaratıcılıklarını kullanacakları öğrenme ve araştırma ortamlarının oluşturarak mezuniyet öncesi ve sonrası tıp eğitimi vermektir.  

Vizyonumuz

Tıp Fakültemiz ulusal ve uluslararası düzeyde bir eğitim programıyla evrensel standartları sağlamış, ülkemizin en iyi tıp fakülteleri arasında yer almaktır. Tıp Fakültemiz hastası ile iyi iletişim kuran, koruyucu hekimliği ve toplum sağlığını ön plana koyan, etik değerlerin yolundan ayrılmayan hekimler yetiştirmeyi hedeflemektedir. 

Stratejik Hedeflerimiz ve Anahtar Performans Göstergeleri

Stratejik Hedef

Performans Göstergesi

Hedefe Etkisi

Öğrenci

Niteliğinin

Arttırılması

 

Burs imkânlarının arttırılması

35%

Tanıtım bütçesi ve etkinliğinin arttırılması

35%

Araştırma süreçlerine öğrenci katılımının arttırılması

30%

Öğretim

Elemanlarının

Niteliğinin

Arttırılması

Eğitici eğitimi alan öğretim elemanı sayısının arttırılması

35%

Hizmet içi eğitim sayısının arttırılması

35%

Hizmet içi eğitimlerin niteliğinin arttırılması

30%

Ders

İçeriklerinin

Niteliğinin

Arttırılması

Disiplinlerarası seçmeli ders sayısının arttırılması

40%

Ders içeriklerine yönelik paydaş görüşlerinin olumluluk düzeyi

30%

Ders içeriklerine yönelik mezun geri bildirimlerinin olumluluk düzeyi

30%

Bilimsel

Yayın

Miktarının ve

Niteliğinin

Arttırılması

SCI, SCI-Exp, SSCI, AHCI indekslerine giren yayın sayısı

40%

Tez projelerinden üretilen ulusal ve uluslararası yayın sayısı

25%

Öğretim üyelerinin yayınlarına aldıkları atıf sayısı

35%

Bilgi İşlem

ve Kütüphane

İmkânlarının

Niteliğinin

Arttırılması

İnternet bağlantı hızı durumu

30%

Kütüphanedeki kitap sayısı

40%

Kütüphanedeki dijital materyal sayısı

30%

Mezunlarla

İletişim

Üniversite tarafından düzenlenen mezun etkinliği sayısı

15%

Mezun sistemine kayıtlı mezun sayısı

35%

Mezunlardan alınan geribildirim sayısı

20%

Mezun memnuniyet anket sonuçlarının düzeyi

30%

Uluslararasılaşma

Üniversitemizdeki yabancı öğrenci sayısının arttırılması

25%

Öğretim elemanı hareketliliğinin arttırılması

25%

Üniversitemiz öğrencilerinin değişim programlarına katılım düzeyinin arttırılması

25%

Uluslar arası işbirliği sayısının arttırılması

25%

Birleşmiş

Milletler

Kalkınma

Amaçlarına

Yönelik

Hedefler

Toplumsal cinsiyet eşitliğine yönelik ders alan öğrenci sayısı

20%

Çocuk ölümlerine yönelik gerçekleştirilen farkındalık çalışmalarının sayısı

20%

Anne sağlığına yönelik gerçekleştirilen farkındalık çalışmalarının sayısı

20%

HIV/AIDS, sıtma ve diğer hastalıklarla mücadeleye yönelik gerçekleştirilen farkındalık çalışmalarının sayısı

20%

Sürdürülebilirliğe yönelik gerçekleştirilen farkındalık çalışmalarının sayısı

20%

*Tablo, Yüksek İhtisas Üniversitesi 2019-2023 Stratejik Planı ve YÖKAK Kurum İç Değerlendirme Raporu Hazırlama Kılavuzu 2.0 dikkate alınarak oluşturulmuştur.

İç ve Dış Paydaş Haritamız

Paydaş

Paydaşlık Şekli

Paydaşlık Durumu

Öncelik Düzeyi

Öğrenciler

İç Paydaş

Hizmet Alan

Yüksek

Öğretim Elemanları

İç Paydaş

Kurumsal

Yüksek

İdari Personel

İç Paydaş

Kurumsal

Yüksek

Sağlık Bilimleri Fakültesi

İç Paydaş

Kurumsal

Yüksek

Sağlık Hizmetleri MYO

İç Paydaş

Kurumsal

Yüksek

Meslek Yüksekokulu

İç Paydaş

Kurumsal

Yüksek

Afiliye Hastane

İç Paydaş

Stratejik Ortak

Birlikte Çalış, İzle

Üniversite Daire Başkanlıkları

İç Paydaş

Kurumsal

Yüksek

Üniversite Hukuk Müşavirliği

İç Paydaş

Kurumsal

Yüksek

Üniversite Mütevelli Heyeti

İç Paydaş

Kurumsal

Yüksek

İl Sağlık Müdürlüğü

Dış Paydaş

Stratejik Ortak

Yüksek

Gazi Üniversitesi

Dış Paydaş

Stratejik Ortak

Birlikte Çalış, İzle

TİTCK

Dış Paydaş

Stratejik Ortak

İzle

Mahalli İdareler

Dış Paydaş

Stratejik Ortak

Birlikte Çalış, İzle

Sağlık Bakanlığı

Dış Paydaş

Stratejik Ortak

Birlikte Çalış, İzle

Uzaktan Eğitim İş Ortağı

Dış Paydaş

Stratejik Ortak

Birlikte Çalış, İzle

İçişleri Bakanlığı

Dış Paydaş

Stratejik Ortak

Birlikte Çalış, İzle

Mezunlar

Dış Paydaş

Stratejik Ortak

Birlikte Çalış, İzle

Toplum

Dış Paydaş

Stratejik Ortak

Birlikte Çalış, İzle

Üniversitelerarası Kurul

Dış Paydaş

Stratejik Ortak

Birlikte Çalış, İzle

TÜBİTAK

Dış Paydaş

Stratejik Ortak

Birlikte Çalış, İzle

YÖK

Dış Paydaş

Stratejik Ortak

Birlikte Çalış, İzle

ÖSYM

Dış Paydaş

Stratejik Ortak

Birlikte Çalış, İzle

Mesleki Kuruluşlar

Dış Paydaş

Stratejik Ortak

Birlikte Çalış, İzle

Sivil Toplum Örgütleri

Dış Paydaş

Stratejik Ortak

Birlikte Çalış, İzle

Milli Eğitim Bakanlığı

Dış Paydaş

Stratejik Ortak

Birlikte Çalış, İzle

Diğer Bakanlıklar

Dış Paydaş

Stratejik Ortak

Birlikte Çalış, İzle

Diğer Üniversiteler

Dış Paydaş

Stratejik Ortak

Birlikte Çalış, İzle

Tedarikçiler

Dış Paydaş

Stratejik Ortak

Birlikte Çalış, İzle

Basın-Yayın Organları

Dış Paydaş

Stratejik Ortak

Birlikte Çalış, İzle

*Tablo, Yüksek İhtisas Üniversitesi 2019-2023 Stratejik Planı ve YÖKAK Kurum İç Değerlendirme Raporu Hazırlama Kılavuzu 2.0 dikkate alınarak oluşturulmuştur.

Temel Değerlerimiz

  • Adil ve eşit yaklaşım
  • Etik değerlere bağlılık
  • Topluma hizmet
  • Öğrenci odaklılık
  • Kalite odaklılık
  • Sosyal sorumluluk anlayışı
  • Bilimsel yaklaşım
  • Şeffaflık ve hesap verilebilirlik
  • Evrensel değerlere bağlılık
  • Demokratik yönetim

Kalite Hedeflerimiz

  • Kalite kültürünün bütün Tıp Fakültesi çalışanları tarafından benimsenmesini sağlamak,
  • Tıp eğitiminde ülkedeki en saygın okullar arasında olmak,
  • Kurumsal misyon ve vizyonumuz doğrultusunda hekimler yetiştirmek,
  • Akademik personelimizin yetkinlik düzeyini yükseltmek,
  • İdari süreçlerimizi teknolojiyi de kullanarak optimize etmek,
  • Toplumsal katkı düzeyimizi en üst seviyeye çıkartmak,
  • Çalışanlarımızın kurumsal aidiyet seviyesini yükseltmek,
  • Fakültemizi tercih eden öğrencilerimizin merkezi yerleştirme sıralamalarının her geçen yıl yükselmesi,

Eğitim-Öğretim Politikamız

  • Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi Ulusal Çekirdek Eğitim Programı'nda yer alan ilkeler temel alınır,
  • Eğitim-öğretim faaliyetlerinde evrensel ilkeler çerçevesinde faaliyetler yürütülür,
  • Öğrencilerin farklı disiplinlere mensup öğretim elemanlarından da dersler almaları sağlanarak farklı bakış açıları elde etmeleri sağlanır,
  • Öğrencilere farklı yetkinlikler kazandırabilecek sanatsal veya sportif derslerin de açılmasına da imkân sağlanır,
  • Öğrencilere hayat boyu öğrenme alışkanlığı kazandırılmasına yönelik çalışmalar yürütülür,
  • Öğrencilerin meslek hayatlarında etik ilkelere bağlı, ülkelerine ve insanlığa faydalı, araştıran, sorgulayan, evrensel bakış açısına sahip birer profesyonel olmaları için gereken çaba gösterilir,
  • Öğrenci toplulukları aracılığı ile öğrencilerin sosyalleşmeleri ve toplumsal olaylara yönelik etkinlikler düzenlemeleri desteklenir,
  • Öğrencilere mevcut akademik hayatlarının yanı sıra geleceğe dönük profesyonel hayatları için de nitelikli danışmanlık hizmeti sunulur,

Uzaktan Eğitim Politikamız

  • Eğitim-Öğretim faaliyetlerini teknolojik, maddi, fiziki ve beşeri imkanları optimum şekilde kullanarak dijital mecraya taşımak,
  • Kanunlara saygılı olmak,
  • Ortaya çıkan güncel ihtiyaçlara yönelik olarak sürekli iyileştirme prensiplerini benimsek,
  • Özel gereksinimli öğrencilerin ihtiyaçlarını ve taleplerini dikkate almak,
  • Öğrenci odaklılık,
  • Erişilebilirlik,
  • Kişisel Verilerin Korunması ilkelerine bağlılık.

Topluma Hizmet Politikamız

Yüksek İhtisas Üniversitesi Tıp Fakültesi Topluma Hizmet çalışmalarını bütün paydaşlara eşitlik ilkesine dayanarak;

  • Teşvik eder,
  • Öğrenciler, akademik personel ve üniversite idari teşkilatının koordineli bir çalışması ile yürütür,
  • Mümkün olan en geniş kitlelere ulaşmayı hedefleyerek gerçekleştirir,
  • Niteliği arttırarak sürdürür,
  • İnsan ve hayvan haklarına saygılı bir şekilde hayata geçirir,
  • Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları’nı dikkate alarak planlar,

Uluslararasılaşma Politikamız

  • Yükseköğretimde Uluslararasılaşma Strateji Belgesi doğrultusunda plan ve düzenlemeleri yapmak,
  • Uluslararası akademik projelerde yer almak,
  • Yabancı öğrenci sayısını arttırmak ve çeşitliliğini sağlamak,
  • Yabancı öğretim elemanı çeşitliliğini sağlamak,
  • Akademik ve kültürel konularda uluslararası sürdürülebilir ve etkili ortaklıklar kurmak,

PUKÖ Döngüleri

Planla, Uygula, Kontrol Et, Önlem Al (PUKÖ olarak da kullanılmaktadır) döngüsü Shewart tarafından 1950 yılında öne sürülen yaklaşımın Deming tarafından geliştirilmiş halidir. Bu sebeple Deming döngüsü olarak da anılmaktadır (Moen ve Norman, 2010). [Kaynak: Baltacı, 2020: 84]

Yüksek İhtisas Üniversitesi Tıp Fakültesi Kalite Güvencesi çalışmaları kapsamında oluşturulan PUKÖ döngüleri, ilgili dosyada paylaşılmıştır.

Tıp Fakültesi PUKÖ Döngüleri

Dış Kaynaklı Dokümanlar

Yükseköğretim Kalite Güvencesi Yönetmeliği

Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi Ulusal Çekirdek Eğitim Programı (2020)

TEPDAD Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi Ulusal Standartları

ÖSYM Yabancı Dil Sınav Eşdeğerlikleri

ÖSYM Yabancı Dil Sınav Eşdeğerlikleri Tablosu

Sağlık Bakanlığı Laboratuvar Güvenliği El Kitabı

Sağlık Meslek Mensupları ile Sağlık Hizmetlerinde Çalışan Diğer Meslek Mensuplarının İş ve Görev Tanımlarına Dair Yönetmelik

Tıbbi Cihaz Satış Reklam ve Tanıtım Yönetmeliği

ÜAK Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Yönergesi

YÖK 4'lük Sistemdeki Notların 100'lük Sistemdeki Karşılıkları Tablosu

YÖK 5'lik Sistemdeki Notların 100'lük Sistemdeki Karşılıkları Tablosu

YÖK Kurum İç Değerlendirme Raporu Hazırlama Kılavuzu

YÖK Kurum Dış Değerlendirme Kılavuzu

Türkiye Cumhuriyeti Anayasası

2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

2809 Sayılı Yükseköğretim Kurumları Teşkilatı Kanunu

2914 Sayılı Yükseköğretim Personel Kanunu

4857 Sayılı İş Kanunu

Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

Tıbbi Laboratuvarlar Yönetmeliği

Yataklı Tedavi Kurumları Enfeksiyon Kontrol Yönetmeliği

Sağlıkta Kalitenin Geliştirilmesi ve Değerlendirilmesine Dair Yönetmelik

Hasta Hakları Yönetmeliği

Öğretim Üyeliğine Yükseltilme ve Atanma Yönetmeliği

Üniversitelerde Akademik Teşkilât Yönetmeliği

Yükseköğretim Kurumları Bilimsel Araştırma Projeleri Hakkında Yönetmelik

Tıpta ve Diş Hekimliğinde Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği