DİL VE KONUŞMA TERAPİSİ BÖLÜMÜ
Dil ve Konuşma Terapisi lisans programı, toplum sağlığını korumayı, öğrencilere en yüksek standartlarda bilgi, klinik hizmet ve araştırma koşulları sağlayarak, iletişim, dil, konuşma, ses ve yutma bozukluğu ile ilgili problemlerin kanıta dayalı uygulamalarla en doğru şekilde ele alınmasını hedefleyerek bilimi ve teknolojiyi yetkin kullanabilecek etik kural ve değerleri benimsemiş donanımlı, hem eğitim-öğretim, araştırma boyutunda hem sağlık hizmetlerinde en üst seviyede Dil ve Konuşma Terapistleri yetiştirmeyi görev edinmiştir.
Dil ve Konuşma Terapisi Bölümü Hakkında
MİSYONUMUZ
Dil ve Konuşma Terapisi lisans programı, toplum sağlığını korumayı, öğrencilere en yüksek standartlarda bilgi, klinik hizmet ve araştırma koşulları sağlayarak, iletişim, dil, konuşma, ses ve yutma bozukluğu ile ilgili problemlerin kanıta dayalı uygulamalarla en doğru şekilde ele alınmasını hedefleyerek bilimi ve teknolojiyi yetkin kullanabilecek etik kural ve değerleri benimsemiş donanımlı, hem eğitim-öğretim, araştırma boyutunda hem sağlık hizmetlerinde en üst seviyede Dil ve Konuşma Terapistleri yetiştirmeyi görev edinmiştir.
VİZYONUMUZ
Dil ve Konuşma Terapisi Bölümü, toplumun sağlık düzeyini geliştirmeyi hedefleyen, yaşam boyu öğrenmeye odaklı, mesleki alanda yetkin, evrensel ve kültürel etik değerlere saygılı, bilime katkısı olan ve disiplinler arası yaklaşımla işbirliği içerisinde çağdaş ve bağımsız çalışma yetisine sahip Dil ve Konuşma Terapistleri yetiştirmeyi hedeflemektedir.
DEĞERLERİMİZ
Bilimsellik, Akılcılık, Araştırmacılık, Yaşam Boyu Öğrenme, Etik Değerlere Bağlılık, Hümanizm, Dürüstlük, Eşitlik, Hoşgörü, Liderlik, Yaratıcılık, Yenilikçilik
PROGRAM AMAÇLARI
Lisans mezunu öğrencilerimiz;
- Dil ve Konuşma Terapisi mesleğinin görev, yetki ve sorumluluklarını en yetkin ve bağımsız şekilde yerine getirmek için güncel teorik ve pratik bilgi, beceri ve davranışları sergiler,
- Danışanların iletişim, dil, konuşma, ses ve yutma bozukluklarını önleme ve bu alanlara ilişkin değerlendirme ve terapi gereksinimlerini birey odaklı ve bütüncül bir yaklaşımla planlar, uygular, izler ve disiplinlerarası çalışır,
- Etik ilkeleri gözeterek, insan hakları temelinde ayrım yapmadan insani ve mesleki değerler doğrultusunda kanıta dayalı uygulamalar yapar,
- Sağlık sistemleri ve politikaları ile dil ve konuşma terapisi ile ilgili tüm organizasyonel ve yönetimsel süreçleri; bireyin ve toplumun sağlığını ve faydasını gözeterek mesleki yeterlilikleri içerisinde korunmasına ve geliştirilmesine destek olur,
- Yaşam boyu öğrenme bilinci ile kişisel, mesleki, akademik öğrenme ve kariyer gelişimini sürdürür.
Bilgi Paketi 4 Yıllık Ders Bilgileri
Akademik Personel
Dr. Öğr. Üyesi Çiğdem ERYILMAZ CANLI(Bölüm Başkanı)
Dr. Öğr. Üyesi Hüseyin Samet KOCA
Dr. Öğr. Üyesi Hüseyin Samet KOCA
Ders Programları
2.Yarıyıl (Bahar) Ders Programı
4.Yarıyıl (Bahar) Ders Programı
6.Yarıyıl (Bahar) Ders Programı
8.Yarıyıl (Bahar) Ders Programı
Sınav Takvimi
ARA SINAV | YARIYIL SONU | BÜTÜNLEME |
|
|
|
Mesleki Uygulamalar
Mesleki Uygulama Sorumluları
- Dr. Öğr. Üyesi Çiğdem ERYILMAZ CANLI
- Dr. Öğr. Üyesi Elif ATILGAN
- Öğr. Gör. Cumhur BİLGİN
- Öğr. Gör. Özlem BEŞİK TOPÇU
Mesleki Uygulama Belgeleri
Yönergeler
Akademik Personel
Dr. Öğr. Üyesi Çiğdem ERYILMAZ CANLI
Bölüm Başkanı