Yüksek İhtisas Üniversitesi, 2019-2020 Eğitim- Öğretim yılından itibaren çift anadal programı ile kendi bölümlerinin önlisans programlarına üstün başarı ile devam eden öğrencilerine, aynı zamanda ikinci bir dalda önlisans diploması almak üzere öğrenim görme fırsatı sunar.
Detaylı bilgi için ilgili programın çift anadal program sorumlusuna başvurabilirsiniz.
PROGRAM ADI |
ÖĞRETİM ELEMANI |
E-MAİL İLETİŞİM |
emelkulekci@yiu.edu.tr |
||
baisebicav@yiu.edu.tr |
||
denizbarc@yiu.edu.tr |
||
sahansokmensuer@yiu.edu.tr |
||
esmasariuzek@yiu.edu.tr |
||
zehraozdenerdogan@yiu.edu.tr |
Çift Anadal Programı |
Anadal Programı |
*Ameliyathane Hizmetleri Programı öğrencileri, Anestezi Programında ve Anestezi Programı öğrencileri ise Ameliyathane Hizmetleri Programında çift anadal programına kayıt yaptırabilirler.
*Her iki programa kaydedilecek öğrenci kontenjanları her yıl Eğitim-Öğretim yılı başlamadan önce yüksekokul tarafından belirlenir. Kontenjanları belirlenen ve yayınlanan çift anadal programına, öğrenciler üçüncü yarıyılın başında başvurabilir.
*Her iki program için belirlenen kontenjan, programda başarı sıralaması itibariyle ilk %20’ sinde olup genel ağırlıklı not ortalaması en az 2,72/4,0 olan öğrencilere ve genel ağırlıklı not ortalaması en az 2,72/4,0 olan, ancak başarı sıralaması itibari ile en üst %20’sinde yer almayan öğrencilerden çift anadal yapılacak programın ilgili yıldaki taban puanından az olmamak üzere puana sahip olan öğrencilere tahsis edilecektir.
*Belirtilen kontenjanlardan bir grubun dolmaması halinde, dolmayan kontenjan diğer grup için kullanılabilecektir.
*Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik Programı öğrencileri, Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama Programında ve Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama Programı öğrencileri ise Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik Programında çift anadal programına kayıt yaptırabilirler.
*Her iki programa kaydedilecek öğrenci kontenjanları her yıl Eğitim-Öğretim yılı başlamadan önce yüksekokul tarafından belirlenir. Kontenjanları belirlenen ve yayınlanan çift anadal programına öğrenciler, üçüncü yarıyılın başında başvurabilir.
*Her iki program için belirlenen kontenjan, programda başarı sıralaması itibariyle ilk %20’ sinde olup genel ağırlıklı not ortalaması en az 2,72/4,0 olan öğrencilere ve genel ağırlıklı not ortalaması en az 2,72/4,0 olan, ancak başarı sıralaması itibari ile en üst %20’sinde yer almayan öğrencilerden çift anadal yapılacak programın ilgili yıldaki taban puanından az olmamak üzere puana sahip olan öğrencilere tahsis edilecektir.
*Belirtilen kontenjanlardan bir grubun dolmaması halinde, dolmayan kontenjan diğer grup için kullanılabilecektir.
*Tıbbi Laboratuvar Teknikleri Programı öğrencileri, Eczane Hizmetleri Programında ve Eczane Hizmetleri Programı öğrencileri ise Tıbbi Laboratuvar Teknikleri Programında çift anadal programına kayıt yaptırabilirler.
*Her iki programa kaydedilecek öğrenci kontenjanları, her yıl Eğitim-Öğretim yılı başlamadan önce yüksekokul tarafından belirlenir. Kontenjanları belirlenen ve yayınlanan çift anadal programına öğrenciler, üçüncü yarıyılın başında başvurabilir.
*Her iki program için belirlenen kontenjan, programda başarı sıralaması itibariyle ilk %20’ sinde olup genel ağırlıklı not ortalaması en az 3,00/4,0 olan öğrencilere ve genel ağırlıklı not ortalaması en az 3,00/4,0 olan, ancak başarı sıralaması itibari ile en üst % 20’sinde yer almayan öğrencilerden çift anadal yapılacak programın ilgili yıldaki taban puanından az olmamak üzere puana sahip olan öğrencilere tahsis edilecektir.
*Belirtilen kontenjanlardan bir grubun dolmaması halinde, dolmayan kontenjan diğer grup için kullanılabilecektir.
GÜZ DÖNEMİ |
||||||
DÖNEM |
DERS KODU |
DERS ADI |
T |
P |
YK |
AKTS |
1 |
ANS 105 |
Anestezi Cihaz ve Ekipmanları |
2 |
0 |
2 |
4 |
BAHAR DÖNEMİ |
||||||
DÖNEM |
DERS KODU |
DERS ADI |
T |
P |
YK |
AKTS |
2 |
ANS 102 |
Anestezi Uygulamaları 1 |
2 |
8 |
6 |
6 |
2 |
ANS 102 |
Farmakoloji |
2 |
0 |
2 |
3 |
2 |
ANS 110 |
Yaz Stajı |
0 |
40 |
3 |
6 |
GÜZ DÖNEMİ |
||||||
DÖNEM |
DERS KODU |
DERS ADI |
T |
P |
YK |
AKTS |
3 |
ANS 209 |
Anestezi Teknolojisi |
2 |
0 |
2 |
3 |
3 |
ANS 213 |
Postoperatif Bakım |
2 |
0 |
2 |
3 |
3 |
ANS 201 |
Anestezi Uygulamaları 2 |
2 |
8 |
7 |
8 |
3 |
ANS 205 |
Anestezik farmakoloji |
2 |
0 |
2 |
3 |
BAHAR DÖNEMİ |
||||||
DÖNEM |
DERS KODU |
DERS ADI |
T |
P |
YK |
AKTS |
4 |
ANS 204 |
Klinik Anestezi |
3 |
0 |
3 |
6 |
4 |
ANS 202 |
Mesleki Uygulamalar Dersi |
2 |
24 |
14 |
20 |
TOPLAM DERS YÜKÜ:10 DERS |
62 |
GÜZ DÖNEMİ |
||||||
DÖNEM |
DERS KODU |
DERS ADI |
T |
P |
YK |
AKTS |
1 |
AH 101 |
Ameliyathane Teknolojileri |
3 |
0 |
3 |
4 |
BAHAR DÖNEMİ |
||||||
DÖNEM |
DERS KODU |
DERS ADI |
T |
P |
YK |
AKTS |
2 |
AH 102 |
Ameliyathane Uygulamaları 1 |
2 |
8 |
6 |
6 |
2 |
AH 104 |
Cerrahi Hastalıkları 1 |
2 |
0 |
2 |
3 |
2 |
AH 110 |
Yaz Stajı |
0 |
40 |
3 |
6 |
GÜZ DÖNEMİ |
||||||
DÖNEM |
DERS KODU |
DERS ADI |
T |
P |
YK |
AKTS |
3 |
AH 207 |
Cerrahi Hastalıkları 2 |
3 |
0 |
3 |
6 |
3 |
AH 205 |
Biyomedikal Cihaz Teknolojisi |
3 |
0 |
3 |
4 |
3 |
AH 203 |
Ameliyathane Uygulamaları 2 |
3 |
8 |
7 |
12 |
BAHAR DÖNEMİ |
||||||
DÖNEM |
DERS KODU |
DERS ADI |
T |
P |
YK |
AKTS |
4 |
AH 204 |
Cerrahide Teknolojik Yöntemler |
3 |
0 |
3 |
4 |
4 |
AH 202 |
Mesleki Uygulamalar Dersi |
2 |
24 |
14 |
20 |
TOPLAM DERS YÜKÜ: 9 DERS |
65 |
GÜZ DÖNEMİ |
||||||
DÖNEM |
DERS KODU |
DERS ADI |
T |
P |
YK |
AKTS |
1 |
TDS 101 |
Tıbbi Dokümantasyon - I |
2 |
0 |
0 |
4 |
1 |
TDS 105 |
Klavye Yazım Teknikleri - I |
0 |
3 |
0 |
3 |
1 |
TDS 113 |
Tıbbi Sekreterlik |
2 |
0 |
0 |
3 |
BAHAR DÖNEMİ |
||||||
DÖNEM |
DERS KODU |
DERS ADI |
T |
P |
YK |
AKTS |
2 |
TDS 104 |
Tıbbi Dokümantasyon - II |
2 |
0 |
0 |
4 |
2 |
TDS 108 |
Klavye Yazım Teknikleri - II |
0 |
3 |
0 |
3 |
GÜZ DÖNEMİ |
||||||
DÖNEM |
DERS KODU |
DERS ADI |
T |
P |
YK |
AKTS |
3 |
TDS 201 |
Tıbbi Dokümantasyon - III |
2 |
2 |
0 |
4 |
3 |
TDS 205 |
Hastane Bilgi Yönetim Sistemleri |
1 |
1 |
0 |
3 |
3 |
TDS 209 |
Hasta Psikolojisi ve Kişilerarası İletişim |
2 |
0 |
0 |
2 |
BAHAR DÖNEMİ |
||||||
DÖNEM |
DERS KODU |
DERS ADI |
T |
P |
YK |
AKTS |
4 |
TDS 206 |
Muhasebeye Giriş |
2 |
0 |
0 |
3 |
TOPLAM DERS YÜKÜ: 9 DERS |
29 |
GÜZ DÖNEMİ |
||||||
DÖNEM |
DERS KODU |
DERS ADI |
T |
P |
YK |
AKTS |
1 |
TTP 101 |
Pazarlama İlkeleri |
2 |
0 |
0 |
3 |
BAHAR DÖNEMİ |
||||||
DÖNEM |
DERS KODU |
DERS ADI |
T |
P |
YK |
AKTS |
2 |
TTP 108 |
Sağlık Kurumlarında Pazarlama Yönetimi |
2 |
0 |
0 |
3 |
GÜZ DÖNEMİ |
||||||
DÖNEM |
DERS KODU |
DERS ADI |
T |
P |
YK |
AKTS |
3 |
TTP 225 |
Genel Kimya |
3 |
0 |
0 |
3 |
3 |
TTP 201 |
Satış Yönetimi ve Teknikleri |
2 |
0 |
0 |
3 |
3 |
TTP 209 |
Marka Yönetimi |
2 |
0 |
0 |
3 |
BAHAR DÖNEMİ |
||||||
DÖNEM |
DERS KODU |
DERS ADI |
T |
P |
YK |
AKTS |
4 |
TTP 208 |
İlaç Pazarı ve Firma Değerlendirmesi |
2 |
0 |
0 |
3 |
4 |
TTP 212 |
Farmakoloji |
2 |
0 |
0 |
3 |
4 |
TTP 214 |
Tüketici Davranışları |
2 |
0 |
0 |
3 |
4 |
TTP 216 |
Bütünleşik Pazarlama İletişimi |
2 |
0 |
0 |
3 |
TOPLAM DERS YÜKÜ: 9 DERS |
27 |
GÜZ DÖNEMİ |
||||||
DÖNEM |
DERS KODU |
DERS ADI |
T |
P |
YK |
AKTS |
1 |
TLT 111 |
Anatomi |
2 |
1 |
3 |
4 |
1 |
TLT 113 |
Genel Biyoloji |
2 |
0 |
2 |
2 |
1 |
TLT SEC |
Tıbbi Laboratuvar Teknikleri Seçmeli Ders |
2 |
0 |
2 |
2 |
BAHAR DÖNEMİ |
||||||
DÖNEM |
DERS KODU |
DERS ADI |
T |
P |
YK |
AKTS |
2 |
TLT 214 |
Biyokimya Laboratuvarı |
0 |
4 |
2 |
3 |
2 |
TLT 216 |
Yaz Stajı |
0 |
40 |
3 |
6 |
GÜZ DÖNEMİ |
||||||
DÖNEM |
DERS KODU |
DERS ADI |
T |
P |
YK |
AKTS |
3 |
TLT 311 |
Histoloji |
2 |
0 |
2 |
3 |
3 |
TLT 312 |
Hematoloji |
2 |
1 |
3 |
3 |
3 |
TLT 313 |
Parazitoloji |
2 |
0 |
2 |
3 |
3 |
TLT 316 |
Mikrobiyolojik Tanı Yöntemleri |
0 |
3 |
2 |
3 |
BAHAR DÖNEMİ |
||||||
DÖNEM |
DERS KODU |
DERS ADI |
T |
P |
YK |
AKTS |
4 |
TLT 411 |
Genel Patoloji |
2 |
0 |
2 |
3 |
4 |
TLT 412 |
Patoloji Laboratuvarı |
2 |
0 |
2 |
3 |
4 |
TLT 413 |
Mesleki Uygulamalar Dersi |
2 |
24 |
14 |
20 |
4 |
TLT 414 |
İmmünoloji |
2 |
0 |
2 |
3 |
TOPLAM DERS YÜKÜ:13 DERS |
58 |
GÜZ DÖNEMİ |
||||||
DÖNEM |
DERS KODU |
DERS ADI |
T |
P |
YK |
AKTS |
1 |
EH 101 |
Eczane Teknikerliğine Giriş |
3 |
0 |
3 |
4 |
BAHAR DÖNEMİ |
||||||
DÖNEM |
DERS KODU |
DERS ADI |
T |
P |
YK |
AKTS |
2 |
EH 109 |
Yaz Stajı |
0 |
40 |
3 |
6 |
2 |
EH-ASEC 104 |
Madde ve İlaç Bağımlılığı |
2 |
0 |
2 |
2 |
2 |
EH-ASEC 105 |
Hasta Psikolojisi |
2 |
0 |
2 |
3 |
2 |
EH 105 |
Analitik Kimya |
3 |
0 |
3 |
4 |
GÜZ DÖNEMİ |
||||||
DÖNEM |
DERS KODU |
DERS ADI |
T |
P |
YK |
AKTS |
3 |
EH 201 |
Organik Kimya |
3 |
0 |
3 |
5 |
3 |
EH 211 |
Eczane Hizmetleri Uygulama Laboratuvarı |
1 |
2 |
2 |
5 |
3 |
EH -SEC |
Eczane Hizmetleri Seçmeli Ders |
2 |
0 |
2 |
3 |
3 |
EH -SEC |
Eczane Hizmetleri Seçmeli Ders |
2 |
0 |
2 |
3 |
BAHAR DÖNEMİ |
||||||
DÖNEM |
DERS KODU |
DERS ADI |
T |
P |
YK |
AKTS |
4 |
EH 207 |
Sağlık Kurumlarında Bilgi Sistemleri |
2 |
1 |
3 |
4 |
4 |
EH 208 |
Tıbbi Bitkisel ve Kozmetik Ürünler |
3 |
0 |
3 |
5 |
4 |
EH 209 |
Akılcı İlaç Kullanımı ve Farmakovijilans |
2 |
0 |
2 |
5 |
4 |
EH -SEC |
Eczane Hizmetleri Seçmeli Ders |
2 |
0 |
2 |
3 |
TOPLAM DERS YÜKÜ:13 DERS |
52 |
*Çift Anadal Programına Ne Zaman Başvurulur?
Öğrenci ikinci anadal diploma programına, anadal diploma programının üçüncü yarıyılının başında başvurabilir.
*Çift Anadal Programına Kimler Başvurabilir?
Başvuru anında anadal diploma programındaki AGNO’su, başvuru yapacağı çift anadal programının belirlediği AGNO’ya uygun olan ve anadal diploma programının ilgili sınıfında başarı sıralaması itibari ile en üst %20’sinde bulunan öğrenciler ikinci anadal diploma programına başvurabilirler.
*Çift Anadal Programına Başvuran Öğrencinin Aldığı Tüm Derslerden Başarılı Olması Gerekli midir?
Çift anadal diploma programına başvurabilmesi için öğrencinin başvurduğu yarıyıla kadar anadal diploma programında aldığı tüm dersleri başarıyla tamamlaması gerekir.
*Aynı Anda Birden Fazla Çift Anadal Başvurusu Olur mu?
Aynı anda birden fazla ikinci anadal diploma programına kayıt yapılamaz.
*Çift Anadal Programının Tüm Derslerini Almak Gerekli midir?
Çift Anadal Programı ilgili bölümün anadal programının tüm derslerini kapsar.
*Çift Anadal Programına Devam Eden Öğrenci Mesleki Uygulama ve Yaz Stajlarından Sorumlu mudur?
Çift anadal programında hem anadala hem de ikinci anadala ait mesleki uygulama ve yaz stajını ayrı ayrı yapılması zorunludur. Mesleki uygulama ve yaz stajının muafiyeti söz konusu değildir. Stajların eşdeğerliğini ve ikinci anadalda hangilerinin, hangi içerikte ve sürelerde yapılması gerektiğini, öğrencinin ikinci anadal yaptığı bölüm belirler.
*Çift Anadal Programındaki Başarısızlık Öğrencilerin Anadal Programını Etkiler mi?
İkinci anadal programı, öğrencinin anadal programındaki başarısını ve mezuniyetini hiçbir biçimde etkilemez.
*Çift Anadal Programından Başarılı Olabilmesi İçin Öğrencilerin Notları Ne Olmalıdır?
Öğrencinin çift anadal programından mezun olabilmesi için anadalda GANO’sunun en az 100/ 4 üzerinden 70/ 2,72 olması gerekir. Tüm çift anadal öğrenimi süresince öğrencinin anadalda AGNO’su bir defaya mahsus olmak üzere 100/ 4 üzerinden 65’e/ 2,50’ye kadar düşebilir. AGNO’su ikinci kez 100/ 4 üzerinden 65’in/ 2,50’nin altına düşen öğrencinin ikinci anadal diploma programından kaydı silinir.
*Çift Anadal Programına Devam Eden Öğrenci Çift Anadal Programından Ne Zaman Mezun Olabilir?
İkinci anadal önlisans programına devam eden öğrenciye mezuniyet diploması ancak devam ettiği birinci anadal diploma programından mezun olması halinde verilebilir.
*Çift Anadal Programından Alınan Dersler Transkripte Gösterilir mi?
Çift anadal ikinci diploma programında öğrenim gören öğrencinin anadal programında almış olduğu ve eşdeğerlikleri kabul edilen dersler transkriptte gösterilir.
*Çift Anadal Programı Ne Kadar Sürede Tamamlanması Gerekir?
Anadal diploma programından mezuniyet hakkını elde eden ancak ikinci anadal diploma programını bitiremeyen öğrencilerin öğrenim süresi ikinci anadal diploma programına kayıt yaptırdığı eğitim öğretim yılından itibaren 2547 sayılı Kanunun 44’üncü maddesinin (c) fıkrasında belirtilen azami süredir.
*Çift Anadal Programından Kayıt Silinmesi Hangi Durumda Oluşur?
Çift anadal programından iki yarıyıl üst üste ders almayan öğrencinin ikinci anadal diploma programından kaydı silinir. Ancak, uluslararası değişim programlarıyla yurt dışındaki bir üniversitede bulunan öğrenci için yurt dışında geçirdiği yarıyıllar bu süreye dâhil edilmez.
*Çift Anadal Programından Alınan Dersler AGNO’yu Etkiler mi?
Çift anadal programından ayrılan öğrencilerin ikinci anadal programında almış ve başarılı oldukları dersler transkript ve diploma ekinde gösterilir, ancak AGNO’ya dahil edilmez.
*Çift Anadal Programı Kontenjanları Dolması Halinde Ne Yapılır?
Çift anadal programına başvurular değerlendirilirken, başvuran öğrenci sayısının kontenjanı aşması durumunda, AGNO’su yüksek olan öğrenciye öncelik tanınır. AGNO’lar eşit olduğunda, öğrencinin kayıtlı olduğu lisans programına yerleştirildiği yıldaki Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) puanı ve sıralaması dikkate alınır.