Web Asistan Menü
Mustafa Kemal ATATÜRK

İngilizce Hazırlık Birimi

İngilizce Hazırlık Birimi
İngilizce Hazırlık Birimi, üniversitemizin İngilizce eğitim verilen programlarına kayıtlı öğrencilere uluslararası standartlarda İngilizce dil becerilerini geliştirme ve akademik başarılarına sağlam bir temel oluşturma fırsatı sunar. Bu birim, öğrencilerin İngilizceyi günlük yaşamda, akademik alanda ve profesyonel hayatta etkili bir şekilde kullanabilmeleri için gereken araçları ve becerileri kazandırmayı hedefler. İngilizce Hazırlık Birimi’nin temel amaçları şunlardır:

  1. İngilizce dilinde farklı düzeylerde uygulanan programlarla öğrencilere yabancı dili etkin bir biçimde kullanabilmeleri için gerekli olan sözlü ve yazılı iletişim becerilerini kazandırmak.
  2. İngilizce bilgisi yeterli olmayan öğrencilere temel dil becerilerini kazandırarak lisans eğitimlerini daha kolay sürdürebilmelerini sağlamak.
  3. Dünya standartlarında sunduğu eğitimle ülkemizde yabancı dil eğitiminin gelişimine destek olurken, öğrencilerin bilgili, kültürlü, yapıcı, yaratıcı, özgün ve yeniliklere açık bireyler olarak yetişmelerine katkıda bulunmak.
  4. İngilizce dil eğitimi programlarını, dil becerilerinin ölçme-değerlendirmesine ve öğrencilerin kişisel-mesleki gelişimlerini desteklemeye yönelik araçlar ve uygulamalarla desteklemek.

Öğrencilerin dil seviyelerini belirlemek için çoktan seçmeli İngilizce Muafiyet ve Seviye Tespit Sınavı uygulanır. Sınav sonucuna göre öğrenciler uygun seviyeye yerleştirilir veya hazırlık programından muaf tutulurlar. İngilizce öğretim programımız, oluşturma ve tekrar etme ilkeleri çerçevesinde yapılandırılmış olup, öğrenme çıktıları sarmal bir yaklaşımla basitten karmaşığa doğru sıralanır. Böylece öğrenciler her seviyede temel bilgilerini geliştirerek ilerler.

Eğitim programımız, Tematik Yaklaşım ve Beceri Odaklı Öğretim Yaklaşımı olmak üzere iki temel yaklaşımı benimser:

  1. Tematik Yaklaşım: Öğrencilerin dil yapılarını ve kelimeleri anlamlı bir bağlam içinde öğrenmelerini sağlarken, fikirler arasında bağlantı kurarak kelime ve yapıları sık tekrarla pekiştirir.
     
  2. Beceri Odaklı Öğretim Yaklaşımı: Dil becerilerinin bütünlük içinde kazandırılmasını, aktivitelerin anlamlı iletişimi destekleyecek şekilde hazırlanmasını ve içeriğin tüm dil becerilerini kapsayacak şekilde düzenlenmesini amaçlar.

 

İngilizce Hazırlık Birimi

İngilizce Hazırlık Birimi
İngilizce Hazırlık Birimi, üniversitemizin İngilizce eğitim verilen programlarına kayıtlı öğrencilere uluslararası standartlarda İngilizce dil becerilerini geliştirme ve akademik başarılarına sağlam bir temel oluşturma fırsatı sunar. Bu birim, öğrencilerin İngilizceyi günlük yaşamda, akademik alanda ve profesyonel hayatta etkili bir şekilde kullanabilmeleri için gereken araçları ve becerileri kazandırmayı hedefler. İngilizce Hazırlık Birimi’nin temel amaçları şunlardır:

  1. İngilizce dilinde farklı düzeylerde uygulanan programlarla öğrencilere yabancı dili etkin bir biçimde kullanabilmeleri için gerekli olan sözlü ve yazılı iletişim becerilerini kazandırmak.
  2. İngilizce bilgisi yeterli olmayan öğrencilere temel dil becerilerini kazandırarak lisans eğitimlerini daha kolay sürdürebilmelerini sağlamak.
  3. Dünya standartlarında sunduğu eğitimle ülkemizde yabancı dil eğitiminin gelişimine destek olurken, öğrencilerin bilgili, kültürlü, yapıcı, yaratıcı, özgün ve yeniliklere açık bireyler olarak yetişmelerine katkıda bulunmak.
  4. İngilizce dil eğitimi programlarını, dil becerilerinin ölçme-değerlendirmesine ve öğrencilerin kişisel-mesleki gelişimlerini desteklemeye yönelik araçlar ve uygulamalarla desteklemek.

Öğrencilerin dil seviyelerini belirlemek için çoktan seçmeli İngilizce Muafiyet ve Seviye Tespit Sınavı uygulanır. Sınav sonucuna göre öğrenciler uygun seviyeye yerleştirilir veya hazırlık programından muaf tutulurlar. İngilizce öğretim programımız, oluşturma ve tekrar etme ilkeleri çerçevesinde yapılandırılmış olup, öğrenme çıktıları sarmal bir yaklaşımla basitten karmaşığa doğru sıralanır. Böylece öğrenciler her seviyede temel bilgilerini geliştirerek ilerler.

Eğitim programımız, Tematik Yaklaşım ve Beceri Odaklı Öğretim Yaklaşımı olmak üzere iki temel yaklaşımı benimser:

  1. Tematik Yaklaşım: Öğrencilerin dil yapılarını ve kelimeleri anlamlı bir bağlam içinde öğrenmelerini sağlarken, fikirler arasında bağlantı kurarak kelime ve yapıları sık tekrarla pekiştirir.
     
  2. Beceri Odaklı Öğretim Yaklaşımı: Dil becerilerinin bütünlük içinde kazandırılmasını, aktivitelerin anlamlı iletişimi destekleyecek şekilde hazırlanmasını ve içeriğin tüm dil becerilerini kapsayacak şekilde düzenlenmesini amaçlar.

 

Türkçe Hazırlık Birimi

Türkçe Hazırlık Birimi
Türkçe Hazırlık Birimi, üniversitemizin Türkçe eğitim verilen bölümlerine kayıtlı uluslararası öğrencilere Türkçe dersleri sunmaktadır. Derslerin amacı, öğrencilerin Türkçe düzeylerini A1 seviyesinden başlayarak Güz ve Bahar dönemlerinde B2 seviyesine kadar artırmalarına yardımcı olmaktır. Türkçe Hazırlık Programının temel amaçları şunlardır:

  1. Öğrencilerin Türkçe olarak kendilerini yazılı ve sözlü şekilde ifade edebilmelerini sağlamak,
  2. Öğrencilerin akademik ihtiyaçlarını ve beklentilerini karşılayacak seviyede Türkçe öğrenebilmeleri için okuma, yazma, dinleme, konuşma, dil bilgisi ve kelime çalışmalarını yürütmek,
  3. Alanlarıyla ilgili kaynakları takip edebilecek seviyede gerekli dil donanımını kazanmalarını sağlamak,
  4. Derste öğrendiklerini günlük hayatta kullanmasını sağlamak,
  5. Türkçe öğretimi ile beraber Türk kültürünü tanıtmak.

Türkçe Hazırlık Programının öğrenme çıktıları şu şekildedir:

  1. Kendisini Türk dilinde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilir.
  2. Alanıyla ilgili kaynakları Türkçe olarak takip edebilir.
  3. Okuma, yazma, dinleme, konuşma, dil bilgisi ve kelime çalışmalarını öğrendikleri çerçevesinde uygulayabilir.
  4. Derste öğrendiklerini günlük hayata uyarlayabilir.
  5. Türkçenin temel dil bilgisi kurallarını ve fonetik yapısını açıklayabilir.