Web Asistan Menü
Mustafa Kemal ATATÜRK

Erasmus+ Personel Hareketliliği Nihai Değerlendirme Sonuçları

09 Aralık 2024

Değerli Yüksek İhtisas Üniversitesi Personeli,

2024-2025 yılı Erasmus+ Personel Eğitim Alma Hareketliliği başvuruları değerlendirilmiş olup, liste halinde sonuçlar duyurulmuştur. Sonuçlarınıza erasmusbasvuru.ua.gov.tr adresindeki kendi başvuru sayfanızdan bakabilirsiniz. Listeler, 6698 Sayılı Kişisel Verileri Koruma Kanunu ile uyumlu, T.C. kimlik numaranızın ilk 3 basamağı görülebilecek biçimde ilan edilmektedir. Liste ile ilgili itirazda bulunmak isteyen personelimizin, 06 Aralık 2024 tarihine kadar erasmus@yiu.edu.tr adresine “İtiraz Dilekçesi” göndermeleri gerekmektedir. İtiraz süreci sonuçlanıncaya kadar tüm personel aday statüsünde olup, itiraz süreci sonundaki değerlendirme sonucunda listeler nihai halini alacaktır. Personel başvuru sonucu hazırlanmış olan listede, e-YDS, e-YÖKDİL, YDS, YÖKDİL veya YÖK tarafından eş değerliği kabul edilmiş sınavlardan birine katılıp en az B1 (60/100) düzeyinde yabancı dil sınavı sonucu edinebilmiş ve tanınan süre içinde Koordinatörlüğümüze geçerli bir Erasmus+ Personel Eğitim Alma Hareketliliği davet mektubu iletmiş personelimiz yer almaktadır. Bütçemiz dahilinde tüm üniversite bünyesinde “2024-2025 Akademik Yılı ERASMUS+ Programı Personel Eğitim Alma Hareketliliği Seçim Kriterleri” çerçevesinde, eksik belge ve bilgilerle yapılan başvurular ile kontenjan yetersizliği nedeniyle değerlendirilemeyen başvurular haricinde, tüm başvurular başarılı bulunmuştur. Yine seçim kriterleri çerçevesinde, listelerde ERASMUS+ Programı Personel Eğitim Alma Hareketliliğine hak kazanmak için gerekli koşulları sağlayan ve başvuruda bulunmuş olan her akademik birimin personeline kontenjan ayrılmıştır; bu şekilde tahsis edilen kontenjanlarda üniversitemizce belirlenen ve tüm personele eşit derecede uygulanabilecek nitelikte değerlendirme ölçütleri kullanılarak gerçekleştirilerek, hibeli kontenjanlar dağıtılmıştır.

 

Listede, durumu “Hibeli” olarak belirtilmiş personelimiz, Erasmus+ Personel Eğitim Alma Hareketliliği haklarından yararlanmayacaklarsa, feragat ettiklerini, en geç 06 Aralık 2024 tarihine kadar “Feragat Dilekçesi” doldurup, dilekçeyi erasmus@yiu.edu.tr adresine göndererek bildirmelidirler. Bu tarihe kadar feragat dilekçelerini göndermeyen personelimiz, bir sonraki dönem tekrar başvurmaları halinde, Erasmus puanlarından 10 puan düşürülmesi uygulamasıyla karşılaşacaklardır.

 

Eğitim Alma Hareketliliğine seçilen adaylarca hareketliliğe başlamadan önce hazırlanması ve bağlı bulundukları birimin Erasmus Koordinatörüne 13 Aralık 2024 tarihine kadar teslim edilmesi gereken belgeler aşağıda belirtilmiştir.

 

•           Erasmus Personel Eğitim Alma Hareketliliği Anlaşması: Seçilen katılımcı adayının, YİU’ deki birim amirinin, YİU Erasmus Kurum Koordinatörü’nün ve Karşı Kurum (faaliyetin gerçekleşeceği kurum/kuruluş/işletme/üniversite) tarafından imzalanmış ve mühürlenmiş nüshası Erasmus Koordinatörlüğüne teslim edilmelidir.

 

•           Türkiye Garanti Bankası Vadesiz Avro Hesap Cüzdanı Fotokopisi

 

•           Yurtdışı Genel Sağlık Sigortası: Hareketlilik tarihlerini kapsamalıdır. Shengen Ülkelerinde geçerli olmalıdır.

•           Pasaport ve Vize Fotokopisi (Hareketliliğe başlama zamanından önce olacak şekilde herhangi bir sürede teslim edilebilir.)

 

•           Bağlı bulunulan Dekanlık /Enstitü Müdürlüğü /Yüksekokul Müdürlüğü /Merkez Müdürlüğü/Daire Başkanlığından alınacak resmi görevlendirme yazısı: Söz konusu yazı, öğretim görevlisi veya öğretim üyesinin yurtdışı görevlendirmeleri için üniversite yönetim kurulundan aldığı görev yazısı/ilgili fakültesinden aldığı görevlendirme yazısıdır. Yazıda personelin Erasmus+ Programı kapsamında eğitim alma hareketliğini gerçekleştireceği, gideceği üniversite ve bölüm adı, ziyaret tarihleri belirtilmelidir- EBYS üzerinden havale yoluyla Erasmus Koordinatörlüğü’ne iletilebilir.

 

•           Eğitim Alma Hareketliliği Hibe Sözleşmesi: Katılımcı tarafından tüm belgelerinin eksiksiz Erasmus Koordinatörlüğüne teslim edilmesinin ardından Erasmus Koordinatörlüğünce 2 nüsha şeklinde hazırlanır. Her sayfası karşılıklı olarak paraflanır ve imzalanır.

 

Katılımcı, hareketlilik döneminden önce hareketlilik dilinde OLS dil değerlendirmesini yapmalıdır. Online Language Support (OLS) ile ilgili detaylı bilgi için lütfen aşağıdaki linkleri kullanınız.

 

Tüm akademik birimlerdeki personelimizin e-devlet üstünden başvuru gerçekleştirdikleri tarihlerdeki online başvuru portalına yükledikleri belgeler dikkate alınmış olup; e-YDS, e-YÖKDİL, YDS, YÖKDİL veya YÖK tarafından eş değerliği kabul edilmiş sınavlardan aldıkları yabancı dil puanı baz alınarak Erasmus puanı hesaplanmasında kullanılmıştır.

 

Erasmus komisyonu tarafından eşitlik prensibi dikkate alınarak hareketlilikten herkesin yararlanması için personelin hibelendirilmesi 5 gün olarak belirlenmiştir. Personel, yolculuk günleri için ayrıca hibelendirilmeyecektir ancak, yol yardımı Avrupa Komisyonunun mesafe hesaplayıcısında girilen yol aralıkları için belirlenen km mesafesinde yol yardımı alabileceklerdir.

 

Personel, gerek duyarlarsa, mevcut davet mektuplarındaki eğitim alma başlangıç ve bitiş tarihlerini, toplam hareketlilik süresi 2 günün altına düşmemek kaydıyla, süreç içinde ilgili kurum/şirketleriyle de mutabık kalarak revize edebilirler.

 

Hareketliliğin gerçekleşmesi, ülkemizdeki ve diğer program ülkelerindeki yetkili ulusal mercilerin kararlarına/vize uygulamalarına da bağlıdır, bu kararların yol açabileceği sorunlardan Koordinatörlüğümüz ve Türkiye Ulusal Ajansı sorumlu değildir.

Faaliyet Bittikten Sonra Erasmus Koordinatörlüğüne Sunulması Gereken Belgeler

·        Katılım Sertifikası (Certificate of Attendance): Gidilen kurumdan alınmış olan katılımcı adına düzenlenen ve hareketliliğinizin başlangıç ve bitiş tarihlerini içeren imzalı mühürlü bir belgedir.

·        AB Anket Formu (Eu Survey- Participant Report): Tarafımıza bildirdiğiniz e-posta adresinize hareketliliğiniz bittiğinde sistem tarafından gönderilecektir. ’lik hibenizi alabilmeniz için uygulanan zorunlu bir uygulama olup, kalan hibenizin talebi niteliğindedir.

·        Seyahate Ait Belgeler: Kullanılan bilet/biletler (giderken uçuşun ön rezervasyon bilgisi sunulmuşsa, dönüşte biletin faturası ibraz edilmeli), Uçuş kartları ve seyahat belgeleri, fatura, makbuz vb. ilgili ödeme belgeleri

·        Hibenin ödendiğine dair belge (dekont veya eş değeri)

·        Özel durumlara ilişkin açıklayıcı ve kanıtlayıcı belgeler (hibede kesinti yapılması, mücbir sebeple erken dönülmesi vb. durumların gerekçelerini gösteren belgeler)