Kurul Üyeleri
Etik Kurulu Üyeleri
Prof. Dr. Göknur YALIM (Başkan)
Prof. Dr. İnanç GÜVENÇ
Doç. Dr. Arzu BAHAR
Doç. Dr. Müjde ÇALIKUŞU İNCEKAR
Doç. Dr. Melek Volkan YAZICI
Dr. Öğr Üyesi İrfan ESEN
Dr. Öğr. Üyesi Gamze ÖZBEK GÜVEN
Dr.Öğr. Üyesi Çağla HUSEYINOVA
Dr. Öğr. Üyesi Sevan ÇETİN ÖZBEK
Dr. Öğr. Üyesi Alişan BALTACI
Öğr Gör. Emel KÜLEKÇİ
Kurul Üyeleri
Etik Kurulu Üyeleri
Prof. Dr. Göknur YALIM (Başkan)
Prof. Dr. İnanç GÜVENÇ
Doç. Dr. Arzu BAHAR
Doç. Dr. Müjde ÇALIKUŞU İNCEKAR
Doç. Dr. Melek Volkan YAZICI
Dr. Öğr Üyesi İrfan ESEN
Dr. Öğr. Üyesi Gamze ÖZBEK GÜVEN
Dr.Öğr. Üyesi Çağla HUSEYINOVA
Dr. Öğr. Üyesi Sevan ÇETİN ÖZBEK
Dr. Öğr. Üyesi Alişan BALTACI
Öğr Gör. Emel KÜLEKÇİ
Başvuru
SAĞLIK BİLİMLERİ ARAŞTIRMA ETİK KURULU’NDA DEĞERLENDİRMEYE ALINACAK BAŞVURULAR VE BAŞVURUDA İSTENİLEN BELGELER
1.Beşeri Tıbbi Ürünlerin Klinik Araştırmaları Hakkında Yönetmelik" kapsamı dışındaki sağlık alanında yapılacak olan araştırmalar değerlendirmeye alınır.
2. Ticari firma tarafından desteklenen ilaç/ürün veya tıbbi malzeme çalışmaları kabul edilmeyecektir.
3. Etik kurul toplantısından 5 iş günü öncesine kadar teslim edilen başvurular toplantı gündemine alınabilecektir.
4. Başvuru dosyası ıslak imzalı bir nüsha ve bütün başvuru evraklarının bulunduğu 1 adet USB ile birlikte Etik Kurul sekreterliğine teslim edilecektir. Aynı zamanda goaek@yiu.edu.tr adresine bütün belgelerin elektronik ortamda gönderilmesi gerekmektedir
5.Etik Kurul kararının İngilizce olarakta almak isteyen araştırmacıların, araştırmanın başlığını ve özet kısmını İngilizce olarak kurula sunmaları gerekmektedir.
6.Başvuru dosyasındaki tüm formların sorumlu araştırmacı tarafından paraflanması gerekmektedir.
7.Başvuru için istenilen dosyanın ıslak imzalı olması gereklidir.
NOT: Islak imzalı başvuru dosyası ve/veya e-mail adresine gönderilmesi gereken dosyanın eksik olması durumunda başvurular değerlendirilmeye alınmayacaktır.
Başvuruda İstenilen Belgeler:
- Başvuru dilekçesi
- Başvuru formu (Başvuru dosyasında başvuru formu ile birlikte ‘İçindekiler’ bölümü de
yer almalıdır.) - Çalışmada yer alacak tüm araştırmacıların YÖKSİS formatlı güncel özgeçmişleri (YÖKSİS formatında özgeçmiş bulunmaması durumunda aşağıda paylaşılan format kullanılmalıdır)
- Proje metni (Gerekçe, yöntemler ve kaynaklar) (Metin içerisinde kaynakça
belirtilmelidir.) - Ünite amiri/anabilim dalı başkanı/dekan onayı veya akademik kurul kararı
- Aydınlatılmış onam formu (Çalışmaya 18 yaş altı gönüllülerin alınması planlanıyorsa
çocuk rıza formu ile veli/vasi onam formu da hazırlanmalıdır.) - Araştırma bütçesi (Yapılacak tüm harcamaları içeren, bütçe kaynağı belirtilmiş) (Eğer bütçe talebi yoksa yazılı olarak "Bütçe talebimiz yoktur" ifadesi evraka eklenmelidir)
- İKU Taahhütnamesi’nin okunduğuna dair belge (Çalışmaya katılan tüm araştırıcılar
tarafından imzalı) - Helsinki Bildirgesi’nin okunduğuna dair belge (Tüm sayfaları çalışmaya katılan tüm
araştırıcılar tarafından imzalanmış olarak) - Makaleler (3 adet)
- Başvuru için teslim edilen başvuru dosyalarının ikisinin de ıslak imzalı olması gerekmektedir.
- Araştırmacı Katkı Beyan Formu doldurulmalıdır.
- USB ve CD
Mevzuat
Toplantı Tarihleri
15.06.2023
22.02.2024
04.03.2024
09.05.2024