Yüksek İhtisas Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Kalite Koordinatörlüğü; eğitim-öğretim faaliyetlerinin yüksekokul bünyesinde en iyi kalite standartlarında uyum içerisinde yürütülmesini amacı ile kurulmuştur.
Doç. Dr. Elif Hilal ŞEN (Başkan)
Öğr. Gör. Hakan AKAYDIN(SHMYO Koordinatörü)
İletişim: shmyomudurluk@yiu.edu.tr
Yüksek İhtisas Üniversitesi Kalite Koordinatörlüğü
Misyonumuz
Araştıran, sorgulayan, ülkesini seven ve sahip çıkan, alanı ile ilgili güncel gelişmeleri sürekli takip eden ve kendisini geliştiren, sahip olduğu teorik bilgiyi en iyi şekilde pratiğe döken sağlık teknikerleri yetiştirmek; sağlık alanında nitelikli bilgi, toplumsal ve sosyal fayda üretmektir.
Vizyonumuz
Güncel eğitim-öğretim teknikleri ve uygulama imkanları ile öğrencilerimizi yetiştirmek; akademik personelimizin kişisel ve akademik gelişimini en üst seviyeye taşımak; toplumsal fayda sağlayacak projeler üretmek ve sürekli olarak kendimizi geliştirmektir.
Stratejik Plandan Alıntı
4.1. Yüksek İhtisas Üniversitesi’nin Misyonu
Atatürk İlke ve İnkılaplarını benimseyen, Cumhuriyetimizin değerlerine sahip çıkan, sahip olduğu bilgiyi teknoloji ve inovasyona dönüştürerek geleceğe yön veren, mesleki yetkinliklerini geliştirmek için yaşam boyu öğrenme alışkanlığıyla araştıran, sorgulayan ve üreten, yüksek nitelikli akademik programlarımız sayesinde bilim ve teknolojiyi yakından takip eden, değişime ve keşfetmeye açık, girişimci, eleştirel düşünebilen; üstlendiği mesleki ve sosyal sorumluluklarıbaşarıyla yerine getiren, etik değerlere sahip insan odaklı yaklaşımı ile farklılıkları gözeten, insan haklarına saygılı, toplumsal gelişime katkı sağlamayı amaçlayan sağlık profesyonelleri yetiştirmeyi ve sağlık alanında yaptığımız bilimsel araştırmalarla evrensel nitelikte bilgi üreterek, bilginin yayılmasını ve toplumsal fayda yaratmasını sağlamaktır.
4.2. Yüksek İhtisas Üniversitesi’nin Vizyonu
Sağlık bilimlerinde öncü, uzmanlığı ve yaratıcılığı ile dünyanın lider araştırma üniversitelerinden biri olmak amacıyla araştırma-geliştirme çalışmalarını destekleyen, bu alanda sunduğu eğitim öğretim hizmeti ile toplumla bütünleşmeyi amaçlayan, bilgi ve teknoloji üretimini toplum yararına kullanan, ait olduğu toplumun değerlerine sadık kalarak bilimsel bakış açısına sahip öğrenciler yetiştiren, kalite odaklı eğitim anlayışı ile uluslararası standartlarda nitelikli bilgi üreten, geleceğe yön veren, saygın bir üniversite olmaktır.
Öğr. Gör. Hakan AKAYDIN (Başkan)
Dr. Öğr. Üyesi Seyran BALKAŞ DEMİR
Öğr. Gör. Emel KÜLEKÇİ
Öğr. Gör. Emine ÖNER KARAVELİ
Öğr. Gör. Esma Deniz BARÇ
Öğr. Gör. Sevcan UTAŞ COBULOĞLU
Nihan İNALTEKİN
Kevser PINARBAŞI
Akademik
Yüksekokul Müdürü Görev, Yetki ve Sorumlulukları
Yüksekokul Müdür Yardımcısı Görev, Yetki ve Sorumlulukları
Yüksekokul Yönetim Kurulu Görev, Yetki ve Sorumlulukları
Yüksekokul Kurulu Görev, Yetki ve Sorumlulukları
Program Başkanı Görev, Yetki ve Sorumlulukları
Bölüm Başkanı Görev, Yetki ve Sorumlulukları
Öğretim Görevlisi Görev, Yetki ve Sorumlulukları
Program Sınıf Koordinatörü Görev, Yetki ve Sorumlulukları
Öğrenci Danışmanı Görev, Yetki ve Sorumlulukları
İdari
Yüksekokul Müdür Sekreteri Görev, Yetki ve Sorumlulukları
Yüksekokul Sekreteri Görev, Yetki ve Sorumlulukları
Yüksekokul Sekreteri Yardımcısı Görev, Yetki ve Sorumlulukları
Öğrenci İşleri Memuru Görev, Yetki ve Sorumlulukları
Özel Güvenlik Görevlisi Görev, Yetki ve Sorumlulukları
Tamir-Bakım Teknik Destek Personeli Görev, Yetki ve Sorumlulukları
Temizlik Personeli Görev, Yetki ve Sorumlulukları
Kurul, Komisyon ve Birimler
İç Kaynaklı Dokümanlar
AKTS Değeri Belirleme Kılavuzu
Eğitim Öğretim Sınav Yönergesi Önemli Maddeler
Yüksek İhtisas Üniversitesi Mevzuat
Yüksek İhtisas Üniversitesi 2019-2023 Stratejik Planı
Yüksek İhtisas Üniversitesi Bölüm/Program Bilgi Paketleri
Dış Kaynaklı Dokümanlar
ÖSYM Yabancı Dil Sınav Eşdeğerlikleri
ÖSYM Yabancı Dil Sınav Eşdeğerlikleri Tablosu
Sağlık Bakanlığı Laboratuvar Güvenliği El Kitabı
Tıbbi Cihaz Satış Reklam ve Tanıtım Yönetmeliği
ÜAK Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Yönergesi
YÖK 4'lük Sistemdeki Notların 100'lük Sistemdeki Karşılıkları Tablosu
YÖK 5'lik Sistemdeki Notların 100'lük Sistemdeki Karşılıkları Tablosu
YÖK Kurum İç Değerlendirme Raporu Hazırlama Kılavuzu
YÖK Kurum Dış Değerlendirme Kılavuzu
2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
2809 Sayılı Yükseköğretim Kurumları Teşkilatı Kanunu
2914 Sayılı Yükseköğretim Personel Kanunu
Yükseköğretim Kalite Güvencesi Yönetmeliği
Tıbbi Laboratuvarlar Yönetmeliği
Yataklı Tedavi Kurumları Enfeksiyon Kontrol Yönetmeliği
Sağlıkta Kalitenin Geliştirilmesi ve Değerlendirilmesine Dair Yönetmelik
Yüksek İhtisas Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu, Topluma Hizmet çalışmalarını bütün paydaşlara eşitlik ilkesine dayanarak;
Yüksek İhtisas Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu;
Katılımcı, evrensel, sürekli gelişim ve iyileştirme prensipleri çerçevesinde eğitim-öğretim ve idari süreçlerini tasarlayan, koşullar ve kaynaklar arasında ideal dengeyi kurmayı amaçlayan öğrenci odaklı bir yönetim anlayışını benimsemiştir.
Yüksek İhtisas Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu’nun Eğitim Öğretim Politikası’nın genel çerçevesi aşağıdaki başlıklardan oluşmaktadır:
Paydaş |
Paydaşlık Şekli |
Paydaşlık Durumu |
Öncelik Düzeyi |
Öğrenciler |
İç Paydaş |
Hizmet Alan |
Yüksek |
Öğretim Elemanları |
İç Paydaş |
Kurumsal |
Yüksek |
İdari Personel |
İç Paydaş |
Kurumsal |
Yüksek |
Meslek Yüksekokulu
|
İç Paydaş |
Kurumsal |
Yüksek |
Tıp Fakültesi |
İç Paydaş |
Kurumsal |
Yüksek |
Sağlık Bilimleri Fakültesi |
İç Paydaş |
Kurumsal |
Yüksek |
Afiliye Hastane |
İç Paydaş |
Stratejik Ortak |
Birlikte Çalış, İzle |
Üniversite Daire Başkanlıkları |
İç Paydaş |
Kurumsal |
Yüksek |
Üniversite Hukuk Müşavirliği |
İç Paydaş |
Kurumsal |
Yüksek |
Üniversite Mütevelli Heyeti |
İç Paydaş |
Kurumsal |
Yüksek |
İl Sağlık Müdürlüğü |
Dış Paydaş |
Stratejik Ortak |
Yüksek |
|
|||
|
|
||
Mahalli İdareler |
Dış Paydaş |
Stratejik Ortak |
Birlikte Çalış, İzle |
Sağlık Bakanlığı |
Dış Paydaş |
Stratejik Ortak |
Birlikte Çalış, İzle |
Uzaktan Eğitim İş Ortağı |
Dış Paydaş |
Stratejik Ortak |
Birlikte Çalış, İzle |
İçişleri Bakanlığı |
Dış Paydaş |
Stratejik Ortak |
Birlikte Çalış, İzle |
Mezunlar |
Dış Paydaş |
Stratejik Ortak |
Birlikte Çalış, İzle |
Toplum |
Dış Paydaş |
Stratejik Ortak |
Birlikte Çalış, İzle |
Üniversitelerarası Kurul |
Dış Paydaş |
Stratejik Ortak |
Birlikte Çalış, İzle |
TÜBİTAK |
Dış Paydaş |
Stratejik Ortak |
Birlikte Çalış, İzle |
YÖK |
Dış Paydaş |
Stratejik Ortak |
Birlikte Çalış, İzle |
ÖSYM |
Dış Paydaş |
Stratejik Ortak |
Birlikte Çalış, İzle |
Mesleki Kuruluşlar |
Dış Paydaş |
Stratejik Ortak |
Birlikte Çalış, İzle |
Sivil Toplum Örgütleri |
Dış Paydaş |
Stratejik Ortak |
Birlikte Çalış, İzle |
Milli Eğitim Bakanlığı |
Dış Paydaş |
Stratejik Ortak |
Birlikte Çalış, İzle |
Diğer Bakanlıklar |
Dış Paydaş |
Stratejik Ortak |
Birlikte Çalış, İzle |
Diğer Üniversiteler |
Dış Paydaş |
Stratejik Ortak |
Birlikte Çalış, İzle |
Tedarikçiler |
Dış Paydaş |
Stratejik Ortak |
Birlikte Çalış, İzle |
Basın-Yayın Organları |
Dış Paydaş |
Stratejik Ortak |
Birlikte Çalış, İzle |
*Tablo, Yüksek İhtisas Üniversitesi 2019-2023 Stratejik Planı ve YÖKAK Kurum İç Değerlendirme Raporu Hazırlama Kılavuzu 2.0 dikkate alınarak oluşturulmuştur.
Stratejik Hedef |
Performans Göstergesi |
Hedefe Etkisi |
Öğrenci Niteliğinin Arttırılması |
Burs imkânlarının arttırılması |
35% |
Tanıtım bütçesi ve etkinliğinin arttırılması |
35% |
|
Araştırma süreçlerine öğrenci katılımının arttırılması |
30% |
|
Öğretim Elemanlarının Niteliğinin Arttırılması |
Eğitici eğitimi alan öğretim elemanı sayısının arttırılması |
35% |
Hizmet içi eğitim sayısının arttırılması |
35% |
|
Hizmet içi eğitimlerin niteliğinin arttırılması |
30% |
|
Ders İçeriklerinin Niteliğinin Arttırılması |
Disiplinlerarası seçmeli ders sayısının arttırılması |
40% |
Ders içeriklerine yönelik paydaş görüşlerinin olumluluk düzeyi |
30% |
|
Ders içeriklerine yönelik mezun geri bildirimlerinin olumluluk düzeyi |
30% |
|
Bilimsel Yayın Miktarının ve Niteliğinin Arttırılması |
SCI, SCI-Exp, SSCI, AHCI indekslerine giren yayın sayısı |
40% |
Tez projelerinden üretilen ulusal ve uluslararası yayın sayısı |
25% |
|
Öğretim üyelerinin yayınlarına aldıkları atıf sayısı |
35% |
|
Bilgi İşlem ve Kütüphane İmkânlarının Niteliğinin Arttırılması |
İnternet bağlantı hızı durumu |
30% |
Kütüphanedeki kitap sayısı |
40% |
|
Kütüphanedeki dijital materyal sayısı |
30% |
|
Mezunlarla İletişim |
Üniversite tarafından düzenlenen mezun etkinliği sayısı |
15% |
Mezun sistemine kayıtlı mezun sayısı |
35% |
|
Mezunlardan alınan geribildirim sayısı |
20% |
|
Mezun memnuniyet anket sonuçlarının düzeyi |
30% |
|
Uluslararasılaşma |
Üniversitemizdeki yabancı öğrenci sayısının arttırılması |
25% |
Öğretim elemanı hareketliliğinin arttırılması |
25% |
|
Üniversitemiz öğrencilerinin değişim programlarına katılım düzeyinin arttırılması |
25% |
|
Uluslararası iş birliği sayısının arttırılması |
25% |
|
Birleşmiş Milletler Kalkınma Amaçlarına Yönelik Hedefler |
Toplumsal cinsiyet eşitliğine yönelik ders alan öğrenci sayısı |
20% |
Çocuk ölümlerine yönelik gerçekleştirilen farkındalık çalışmalarının sayısı |
20% |
|
Anne sağlığına yönelik gerçekleştirilen farkındalık çalışmalarının sayısı |
20% |
|
HIV/AIDS, sıtma ve diğer hastalıklarla mücadeleye yönelik gerçekleştirilen farkındalık çalışmalarının sayısı |
20% |
|
Sürdürülebilirliğe yönelik gerçekleştirilen farkındalık çalışmalarının sayısı |
20% |
*Tablo, Yüksek İhtisas Üniversitesi 2019-2023 Stratejik Planı ve YÖKAK Kurum İç Değerlendirme Raporu Hazırlama Kılavuzu 2.0 dikkate alınarak oluşturulmuştur.
Öğretim Elemanı Değerlendirme Anketi
İdari Birimler Değerlendirme Anketi
Dış Paydaş Geri Bildirim Formu
SHMYO İletişim Formu
Uzaktan Eğitim Memnuniyet Anketi
Öğrenci Danışmanlık ve Ofis Saati Uygulamaları